اخبار برکه, اخبار کتاب‌های کودک

گزارش ایبنا: در کتابفروشی‌ها «ما یک درخت کاشتیم»

 

کتاب «ما یک درخت کاشتیم» نوشته دایان مولدرو با تصویرسازی باب استاک و ترجمه پرنیان فرخ‌نژاد از سوی انتشارات برکه روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ما یک درخت کاشتیم» نوشته دایان مولدرو برای کودکان بالای ۷ سال نوشته شده است. ترجمه این کتاب را پرنیان فرخ‌نژاد انجام داده و انتشارات برکه آن را منتشر کرده است.

در این داستان که هنرمند مشهور باب استاک، برنده جایزه‌های متعدد، تصویرسازی کرده است؛ دو خانواده جوان در دو منطقه خیلی دور از یکدیگر، درختی می‌کارند. همان‌طور که درختان رشد می‌کنند و شکوفا می‌شوند، خانواده‌ها هم بزرگ‌تر می‌شوند.

درختان در سراسر دنیا به پاکیزگی هوا و غنی شدن خاک کمک می‌کنند و به انسان‌ها میوه و سایه خود را می‌بخشند.

انتشارات هفته‌نامه درباره این کتاب می‌گوید: «خواندن این کتاب، شادی و نشاطی بی‌قیدوشرط است.» و همچنین مجله کتابخانه مدرسه نوشت: «این کتاب تصویری با برشمردن فواید فراوان درختان و با نثری آهنگین و تصویرسازی درخشان و سخاوتمندانه، حقیقتاً یک برنده است.»

 

بخشی از متن کتاب:

خورشید به تابیدن ادامه داد.

شکوفه‌های صورتی از شاخه‌ها پایین افتادند، اما خیلی زود شاخه‌های درخت پر شد از برگ‌های سبز کوچک. برگ‌های سبزِ سبزِ درخشانی که غذای درخت در آوندهای آن‌ها بود. برگ‌های سبزِ سبزِ درخشانی که ما را خنک می‌کردند و همین‌طور کره‌ی زمین را.

 

انتشارات برکه کتاب «ما یک درخت کاشتیم» نوشته دایان مولدرو با تصویرسازی باب استاک را با ترجمه پرنیان فرخ‌نژاد در ۳۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۹۰ هزار تومان منتشر کرده است.

لینک خرید ما یک درخت کاشتیم

لینک خبر